Gemeenteraad Waadhoeke Stemt in met Nieuwe Auditcommissie
De gemeenteraad van Waadhoeke heeft unaniem ingestemd met de oprichting van een auditcommissie. Deze commissie zal de raad adviseren over financiële betrouwbaarheid en controleprocessen.
Samenvatting van het voorstel
De tekst betreft een voorstel aan de gemeenteraad van Waadhoeke om een verordening voor de audit commissie vast te stellen. De audit commissie heeft drie hoofdtaken: het adviseren van de raad over de betrouwbaarheid van het bestuurlijk informatiesysteem (BIS) en de planning en control cyclus (P&C cyclus), het adviseren over de ontwikkeling van de instrumenten van de raad, en het doen van aanbevelingen bij de benoeming van de accountant en fungeren als aanspreekpunt voor de accountant. De commissie bestaat uit zes raadsleden, ondersteund door vaste adviseurs zoals de griffier en de portefeuillehouder financiën. De audit commissie vergadert drie tot vijf keer per jaar, afhankelijk van de ontwikkelingen. Er zijn geen kosten verbonden aan het voorstel, en de verordening zal na vaststelling op de gebruikelijke wijze worden gepubliceerd.